Skip to content

KREM-TV’s parent agrees to buy KSKN

July 26, 2001

By Addy Hatch
Spokane Journal of Business

Belo Corp., the Dallas-based media conglomerate that owns KREM-TV here, has agreed to buy Spokane’s KSKN-TV for an undisclosed amount.

Belo has had a contract to operate KSKN, Channel 22, since 1996 under an arrangement known as a local marketing agreement, says Mark Querio, general manager and one of the owners of the Spokane station.

Through that marketing agreement, KSKN has been managed by KREM, which is Spokane’s CBS affiliate. KSKN and KREM share broadcast facilities and offices at 4103 S. Regal.

Querio’s family has owned the majority of KSKN for almost a decade through a company called KSKN-TV Inc., he says. His stepmother, Judy Querio, and brother, Gregory Querio, are co-owners of the business, along with minority shareholders Bill Romine and Steve Whitehead, he says.

Belo and KSKN’s owners have applied to the Federal Communications Commission to transfer ownership of the station. The federal agency is expected to approve the application, but probably won’t issue its decision for another 60 to 90 days, says Bud Brown, general manager of KREM.

KSKN’s license to operate the station, as well as its broadcast equipment and other assets, would be included in the acquisition, Brown says.

Assuming the sale goes through, the business would be renamed KSKN Television Inc., and would become a subsidiary of another Belo station, KING-TV, of Seattle.

A change in ownership should be “transparent” to viewers of KSKN, a UPN affiliate that broadcasts some Seattle Mariners baseball games, Brown says.

The deal “just continues to solidify Belo’s operations in the Pacific Northwest,” he says.

Besides KREM and KING, Belo owns 15 television stations and operates three others, including KSKN, under marketing agreements. It also owns six cable news channels, including Northwest Cable News, and four daily newspapers, including The Dallas Morning News.

KSKN was launched here in December 1983 as an independent station, but was financially troubled for much of the next decade or so. It filed for Chapter 11 Bankruptcy Court protection twice, under different ownerships, and went off the air for a number of years in the late 1980s and early 1990s.

Thursday, July 26, 2001



Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )


Connecting to %s

%d bloggers like this: